foto-post

Un lloc on els ciutadans acostumen a expressar les demandes referents a serveis i millores d’un poble o ciutat, són grups de facebook, ja que sembla una manera directa de fer arribar suggeriments a l’administració.

Es dóna per fet que l’administració ha d’estar present en aquests espais tot i que en molts casos no és així, ja que la presencia a facebook dels ajuntaments com a tal acostuma a ser com a pàgina, fet que impedeix participar en grups que no han estat creats des d’aquests tipus de perfil.

lenguas--644x362

Com podem saber que diuen els ciutadans?, des de perfils personals o creant un específic per aquest tipus de gestions, podem fer una cerca del nom del nostre poble, en aquesta cerca trobarem els diferents grups i podrem veure de què es parla a cada un, així com veure els resultats de les publicacions que han fet els usuaris i pàgines al seu mur personal.

Ara que ja tenim detectat que diuen i on expressen els ciutadans, cal definir quin és el missatge de resposta que cal donar i si no voleu estar contínuament fent aquest exercici de cerca, definir també un mètode de comunicació més àgil. I informar d’aquest, en els diferents espais de facebook on heu trobat contingut, així com a la vostra web i pàgina de facebook.

Nosaltres us recomanem dos mètodes de comunicació per donar resposta, la tria que dependran de la voluntat d’actuació i seguiment que vulgueu oferir.

1) Obrir un grup facebook des de la pàgina de facebook, ideat per a aquest fi
2) Instal·lar una aplicació com “el meu poble” on els ciutadans puguin notificar incidències i fer consultes i propostes a l’administració i el govern.